ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է, որ Ռուսաստանը շուտով կկիրառի հայելային միջոցառումներ՝ Չինաստանի քաղաքացիների համար վիզայի ռեժիմը վերացնելու համար։ «Մեր չինացի ընկերների՝ Ռուսաստանի քաղաքացիների համար անվիզա ռեժիմ մտցնելու վերաբերյալ որոշումը, անկասկած, կնպաստի մեր ժողովուրդների միջև կապերի հետագա ամրապնդմանը: Մեր կողմից հայելային միջոցառումները շատ շուտով ուժի մեջ կմտնեն Չինաստանի քաղաքացիների համար»,- ասել է Պուտինը։               
 

Ռուբեն Քոչարի «Ինքնանկար» ֆիլմը՝ մեծ էկրանին

Ռուբեն Քոչարի «Ինքնանկար» ֆիլմը՝ մեծ էկրանին
27.11.2018 | 02:55

Նոյեմբերի 29-ին, ժամը 19:00-ին «Մոսկվա» կինոթատրոնում էկրան կբարձրանա Ռուբեն Քոչարի «Ինքնանկար» ֆիլմը՝ նվիրված գեղանկարիչ Մայիս Մխիթարյանին: Խաղարկային այս ֆիլմը, ռեժիսորի բնորոշմամբ, բարդ ձևաչափ ունի ու առաջին հայացքից փոքր-ինչ անսովոր է: Հիմքում նկարչի ինքնանկարի ստեղծումն է, հոգևոր աշխարհի ու քրիստոնեական արժեքների արտացոլումը:
Ֆիլմի ստեղծման պատմության, Մայիս Մխիթարյան-արվեստագետի և Ռուբեն Քոչարի համագործակցության մասին «Իրատեսին» պատմում է «Ինքնանկար» ֆիլմի գլխավոր պրոդյուսեր ԳՐԻԳՈՐ ՄՈՎՍԻՍՅԱՆԸ:
Գրիգոր Մովսիսյանը հեղինակ է «Վահագնի ծնունդը կամ մեր Տեր Հիսուս Քրիստոսի երկրորդ գալուստը» գրքի, թարգմանել և հրատարակել է հնդիկ հայտնի քրիստոնյա Սադհու Սունդար Սինգհի «Տիրոջ ոտքերի մոտ» գիրքը, նրա մեկենասությամբ լույս են տեսել Գարեգին Ա երջանկահիշատակ կաթողիկոսի քարոզների երկհատորյակը (1450 էջ), հովանավորել է նաև այլ հեղինակների հոգևոր աշխատությունների տպագրություններ:
Արցախի Մեխակավան (Ջեբրայիլ) համայնքի Սուրբ Աստվածածին եկեղեցու բարերարն է: Ազատագրված տարածքներում կառուցված առաջին եկեղեցին ծառայում է մոտակա զինավանում ծառայող զինվորներին, սպայական ընտանիքների: Հիմնվել է Սարգիս սարկավագ Աբյանի (հիմա՝ տ. Գևորգ քահանա) նախաձեռնությամբ: Եկեղեցու խորանի Տիրամոր պատկերը Մայիս Մխիթարյանն է նկարել-նվիրել եկեղեցուն: Ֆիլմում անդրադարձ կա նաև այս եկեղեցուն:
Հավելենք, որ «Ինքնանկարը» զուգահեռ թարգմանվում է անգլերեն, ցուցադրություններ են նախատեսվում նաև արտերկրում:

-Ֆիլմի ստեղծման գաղափարը ծնվել է 2017-ին,- ասաց Գրիգոր Մովսիսյանը:- Արագածոտնի թեմի առաջնորդ Մկրտիչ եպիսկոպոս Պռոշյանի հետ նախաձեռնել էինք Հովհաննեսի ավետարանի տպագրությունը (շապիկի նկարը Մայիս Մխիթարյանինն է): Գիրքը ներկայացրինք Սուրբ զատկի օրը «Դատապարտյալների հիվանդանոց» ՔԿՀ-ում: Շնորհանդեսին ներկա էր նաև Ռուբեն Քոչարը: Ես նրան ասացի՝ ուրախ եմ, որ հայ եմ, որովհետև հայ է նաև մեր ժողովրդի մեծ զավակներից մեկը՝ Ձեր հայրը՝ Երվանդ Քոչարը: Ասացի նաև, որ կուզեի հանձն առնել Երվանդ Քոչարին նվիրված որևէ միջոցառման հովանավորություն՝ ընտանիքիս հնարավորությունների սահմանում: Ինձ ապշեցրեց նրա պատասխանը, երբ ասաց, որ Երվանդ Քոչարի անունն իր ճանապարհը հարթում է և առաջարկեց ֆիլմ նկարահանել մեր ժողովրդի մեկ այլ զավակի՝ Մայիս Մխիթարյանի մասին: Ֆիլմի գաղափարը ծնվեց այդ օրը, այդ պայմաններում: Ես ծանոթացա ու ճանաչեցի Ռուբեն Քոչար մարդուն, արվեստագետին, նրա աշխարհայացքը: ՈՒրախ եմ, որ Մայիս Մխիթարյանի մասին ֆիլմի հեղինակը հենց նա է, և ուրախ եմ, որ մասնակիցն եմ այդ ֆիլմի ստեղծման:
-Ինչո՞վ է առանձնանում Մայիս Մխիթարյանի արվեստը, ձեռագիրը:
-Նրանք, ովքեր լինում են վարպետի արվեստանոցում, գիտեն, որ ստեղծագործելիս նա պատարագ է լսում կամ Նարեկացու «Մատյան ողբերգությունը», կամ դասականներին՝ Մոցարտ, Բեթհովեն, Բախ: ՈՒ նրանք բոլորն ասես ներկա են վարպետի ստեղծագործություններում: Ինքը շատ հաճախ ասում է, որ ես մենակ չեմ, ինձ հետ ստեղծագործում են նաև Մոցարտը, Բախը, Բեթհովենը, Նարեկացին, Թումանյանը, Մաշտոցը: Անգամ եղել է մի շրջան, երբ որոշել է կտավների վրա չգրել իր անունը, որովհետև զգում է այդ մարդկանց ներկայությունը և զգում է, որ այն շնորհքը Աստծուց է տրված: Բայց նկարն, ամեն դեպքում, հեղինակ ունի, և նկարն ի պահ վերցնող թանգարանը կամ մասնավոր անձը պետք է իմանա՝ ում է պատկանում աշխատանքը:
Մայիս Մխիթարյանի աշխատանքները հոգևոր են, անկախ նրանից` թեման ավետարանական է, թե ոչ: Բայց ավետարանական թեմաների մեծ հավաքածու ունի, որը գտնվում է Մայր աթոռ սուրբ Էջմիածնում: Կամոքն Աստծո, Տիրոջ ողորմությամբ՝ մտադրություն կա վարպետի գործերի ցուցադրություն անելու: Մայր աթոռի նախաձեռնությամբ այդ հրաշալի գործերը կմատուցվեն հանրության դատին:
-Ի՞նչ է բացահայտելու հանդիսատեսը ֆիլմում:
-Կտավի ստեղծման պահից մինչև ավարտը տեսնելու ենք Քրիստոսի մատնությունը, խաչելությունն ու հարությունը, նրա հետևորդների պատգամներն ու առաքելությունը: Քրիստոնեական արժեհամակարգը վարպետի ստեղծագործական կյանքի մասն է, նա ապրում է Աստծով, Հիսուս Քրիստոսով, նրա կտավների հետևի կողմում գրված է «Աստծո փառքի համար», և դա լավագույնս արտահայտում է վարպետի ներաշխարհը: Պիտի կարողանաս հասնել դրան, որ ստեղծածդ նվիրես Աստծո փառքին: Դրա արժեքն այնքա՜ն մեծ է:
-Ֆիլմը նաև միջոց է ամրացնելու արվեստագետ-արվեստասեր կա՞պը: Որովհետև հանրությունը միշտ չէ, որ արժևորում է իր կողքին ապրող մեծերին:
-Վարպետը ճանաչված է թե դրսում, թե ներսում, բայց համեստ է, աշխարհիկ փառք չի փնտրում, ինքն իր մասին չի խոսում, չի բարձրաձայնում: Այո, այդ բացը կա, մեծերի նկատմամբ ուշադրությունը կենդանության օրոք, ցավոք, քիչ է:
-Հոգևոր ֆիլմերի, գեղանկարչական աշխատանքների նկատմամբ մեր հանրության շրջանում կա՞ բավարար հետաքրքրություն:
-Գուցե մեծ չեն շրջանակները, բայց կան: Ցավոք, եթերից հիմնականում մատուցվում են այլ բնույթի հաղորդումներ, բայց կան թերթեր, կայքեր, որ հնարավորություն են տալիս հոգևոր թեմանաներով հետաքրքրվողներին գտնելու իրար, նյութեր փոխանցելու:
-Պարոն Մովսիսյան, կարծում եմ, ընթերցողին հետաքրքիր կլինի իմանալ Սուրբ-Սրբոցի վարագույրը կտավի վերածելու նախապատմության մասին: Ինչպե՞ս ստեղծվեց այդ կտավը, որտե՞ղ կարելի է տեսնել այն:
-Արդեն մի քանի տարի է Պահքը սկսելուց առաջ կարդում եմ «Աստվածաշունչը» և մինչև Սուրբ զատիկը ավարտում ընթերցանությունը: Կարծեմ 2011 թվականն էր: Սկսվել էր Մեծ պահքի շրջանը: Հերթական անգամ բարձրացել էի վարպետի արվեստանոց, ուր հաճախ եմ լինում: Դա մի ուրիշ աշխարհ է: Թվում է` վարպետի արվեստանոցը պատեր չունի, ժամանակն ու տարածությունն այնտեղ կորցնում են իրենց սահմանները: Աննկարագրելի զգացողություն է նրա արվեստանոցում լինել, նրա կտավների գույները վայելել, այդ կտավների մեկնությունն իր շուրթերից լսել ու նրա հետ զրույցը վայելելը: Այդ օրը սկսեցինք խոսել երկրների դրոշների և այն մասին, թե ինչու է մեր դրոշի գույների մեջ սահմանադրորեն նշվում նարնջագույնը, ոչ թե ծիրանագույնը, երբ նարինջը մեր երկրի հետ ոչ մի կապ չունի, նարնջագույնը՝ նույնպես: Եվ եկանք այն եզրակացության, որ մեր դրոշի գույները սահմանադրորեն պետք է լինեն կապույտ, կարմիր, ծիրանագույն: Հաջորդ օրը «Աստվածաշունչն» ընթերցելիս հասա այն մասին, որ Տերը Մովսեսին թելադրում է, թե ինչպիսին պետք է լինեն Խորանի վարագույրն ու պարագաները, և վարագույրի նկարագրման ժամանակ Տերն ասում է՝ դա կպատրաստես նրբահյուս բեհեզից՝ կարմիր, կապույտ, ծիրանի գույներից ու կզարդարես քերովբեներով: Ապշել էի: Հաջորդ օրը «Աստվածաշունչը» ձեռքիս բարձրացա վարպետի արվեստանոց, ապրումներիս մասին խոսեցի, ու միանգամից ինքն ասաց՝ Գրիգո՛ր ջան, սա կյանքի կկոչեմ: Այդ կտավի վրա վարպետը բավական երկար աշխատեց, հրաշալի մի գործ ստացվեց: Նվիրեցինք Գարեգին 2-րդ Վեհափառ հայրապետին, ու նրա հրամանով այն կախվեց Օշականի Սուրբ Մեսրոպ Մաշտոց եկեղեցում:
-Մասնագիտությամբ տնտեսագետ եք, ապրում եք ստեղծարար, հոգևոր կյանքով: Շատ տարբեր աշխարհներ չե՞ն:
-Եթե հոգևորը չլիներ, շատ դժվար կլիներ ինձ համար տնտեսագետ լինելը, թվերի, աշխարհիկ հաշվարկների մեջ ապրելը:

Զրույցը՝ Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 4406

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ